Persstemmen

Zo vindt antiquaar Nick ter Wal na gedurig speuren een paar exemplaren terug van Camperts neerslachtige in Parijs gestencilde debuut Ten Lessons with Timothy (1951). Volgens de overlevering zijn er 25 genummerde en gesigneerde exemplaren gemaakt. Ter Wal ontdekt dat de teruggevonden exemplaren alle het nummer ‘1’ dragen.

Arjan Peters in de Volkskrant, 26 september 2015

 

De Boekenwereld van december 2013 heeft als thema meegekregen: ‘Eten & boeken’. Een mooi nummer, maar de kers op de taart is het interview dat Nick ter Wal had met Ger Kleis, de meesterdrukker die Sub Signo Libelli vele bibliofiele parels de wereld in wist te zenden.

Chrétien Breukers op De Contrabas, 30 december 2013

 

Wat is die Nick ter Wal geestig en helder. Geen nuffige bibliofiel.

Hans Maarten van den Brink op Twitter, 14 november 2013

 

En er is ruzie over de vraag of een bibliofiele uitgave van blogger Nick ter Wal als Couperuspublicatie apart vermeld mag worden […] Het verleidt Nick ter Wal tot het plan voor een autobiografie met de inderdaad schitterende titel: Genomineerd voor verwijdering. Daar maken we een plaquette van – en die metselen we in de eerste de beste pyramide.

Arjen Fortuin in NRC Handelsblad, 18 januari 2013

 

Antiquaar Nick ter Wal legt uit hoe het kan dat de bundel Het experiment van A. Roland Holst zo veel uiteenlopende signaturen heeft: de dichter moest alle 175 exemplaren in één sessie signeren, en werd steeds vermoeider. ‘De handtekening reflecteert het gemoed van de dichter.’

Arjan Peters in de Volkskrant, 19 mei 2011

 

Ik hou meer van het Artistiek Bureau van Nick ter Wal, waarin deze gedreven antiquaar ditjes en datjes uit de boeiende wereld van het vergankelijke en eeuwige papier verzamelt.

Chrétien Breukers op De Contrabas, 1 september 2011

 

Op het terrein van het boek is internet gewoon geweldig. Degenen die klagen dat internet het boek overneemt zou ik willen toeroepen dat ze niet beseffen hoezeer het boek internet al heeft overgenomen. Het wemelt er van de bibliofielen. Le bibliomane moderne bericht uit Frankrijk, de Bibliothécario de Babel uit Portugal, Nick ter Wal uit Nederland en Bookshelf Porn uit Amerika. Het topje van een ijsberg.

Gerrit Komrij op nrc.nl, 2 juni 2011

 

In zijn rubriek ‘Artistiek bureau’ probeert Nick ter Wal te reconstrueren hoe het komt dat er exemplaren zijn met een vetgedrukte u, met de spelling ‘haudt’ en zonder zet- en drukfout in dit woord […] Ter Wal ziet vooral de schoonheid van het erratumvelletje dat is losgeraakt van het boek in kwestie.

Jacob Haagsma in Leeuwarder Courant, 17 november 2010

 

Nick ter Wal, boekhandelaar bij een antiquariaat, heeft sinds tien nummers een mooie rubriek over ‘de wereld van het incourante boek en niet in zwang zijnde schrijvers’.

Aletta Schweigmann-Snoekc in Leeuwarder Courant, 1 september 2010

 

In hevig contrast hiermee staat de boeiende rubriek ‘Artistiek bureau’ van Nick ter Wal in hetzelfde tijdschrift. Berichten over incourante boeken en schrijvers.

Arjan Peters in de Volkskrant, 6 november 2009

 

Een aanwinst voor het blad is de rubriek Artistiek Bureau, die ook op het internet door Nick ter Wal uitgebaat wordt en handelt “over de wereld van het incourante boek en niet in zwang zijnde schrijvers”.

Dirk Leyman op De Papieren Man, 19 april 2008

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s